Sekrepatu.reismee.nl

Mi casa, bo casa!

Het is weer heerlijk om hier terug te zijn op Sal.
Ik ben er nu precies een week en het voelt helemaalniet alsof ik een jaar ben weggeweest!|
Het was meteen weer vertrouwd met iedereen die ik hier had leren kennen, ik heb het weer druk met etentjes en lunchafspraken overal en het is heerlijk om weer naar het strand te kunnen gaan. Ik zit in een appartement waar ik de vorige keer ook in zat met de andere studenten, alleen nu dan voor het eerst alleen.. En dat is wel even wennen, alleen wonen! Vind het nog steeds niet leuk.

Men is blij om me weer te zien en verwelkomt me vaak met een uitnodiging om weer eens bij hun thuis te eten of een drankje te drinken. Hoewel het een klein eiland is, heb ik nog steeds niet bij iedereen die ik ontmoet heb kunnen eten, maar gelukkig heb ik daar genoeg tijd voor en geeft het me een heel erg warm gevoel dat ik overal bij lokale mensen zo welkom ben in hun huis en kan ik overal zo binnenlopen als ik voor de deur sta (mi casa, bo casa/mijn huis, jouw huisJ).

De school en werk
Dinsdag, donderdag en vrijdag heb ik mijn eerste werkdagen gehad bij Cha de Matias. Deze school focust zich op de integratie van kinderen die dreigen uit het reguliere onderwijs te droppen of kinderen die daar al weg van zijn. Momenteel is het hier zomervakantie, maar de school blijft gewoon open, omdat de kinderen anders buiten op straat staan. Er wordt nu dan geen les gegeven, maar ze gaan bijvoorbeeld de hele dag buiten spelen, een keertje naar het strand toe, met elkaar kunnen kletsen heel de dag, filmpjes kijken en hebben wel handarbeid les.
Het is mijn taak om ervoor te zorgen dat wat de kinderen maken tijdens de handarbeid lessen, wordt verkocht zodat er weer nieuw materiaal kan worden gekocht voor de handarbeid lessen en voor traditionele danslessen. Hier heb ik vier maanden de tijd voor, met de mogelijkheid om het met nog twee maanden te verlengen, vanuit het IOM (Internatonal Organization for Migration).
De kinderen zijn geweldig!! Er is een jongetje wat vijf jaar oud lijkt, maar dat elf is en een aandoening heeft die ik nog niet heb achterhaald. Hij komt steeds als ik ergens even zit, met zijn dunne armpjes om mijn nek om me te knuffelen en knuffelt me dan heel hard en speelt hij met mijn haar. Ook de meisjes zitten steeds heel schattig aan mijn haar te friemelen omdat ze dat nog nooit eerder hebben gevoeld, blank haar. Ik val er steeds bijna van in slaapJ. Verder heb ik met de kinderen gefrisbeed, zat ik bij de handarbeid les en heb ik geholpen met eten bereiden. Want ze krijgen daar ontbijt en een warme lunch.

Zoals je op de foto’s kunt zien, is dit wat ze momenteel maken; borduursels. Ze hebben geen ander materiaal noch budget. Dit is wat het is en hier moet ik het mee doen… ik heb er dus mijn handen aan vol en vooral mijn hoofd, want ik zou zelf graag iets anders met de kinderen doen wat denk ik, commercieel gezien beter zou werken. Daar staat de school ook wel voor open en ben ik nu weer volop mensen aan het ontmoeten en contacten die wat voor mijn opdracht hier kunnen betekenen.
Dus hier gaat alles goed, ik ben in mijn element:-)

Tot zover het nieuws betreft mijn eerste week , tot gauw!

Noy

Reacties

Reacties

Aleandro

goed bezig...hopelijk komen de ideeën snel

Annemarieke

wow, meid je zit er al weer.... succes met je overpeinzingen... ik ga met je meedenken..
ik weet niet hoe oud de kinderen zijn en ik snap je dillemma rondom budget. maar is kaarsen maken iets? dit kun je van bijenwas maken maar ook van restanten kaarsenstompjes bijv.
heb een link voor je om een idee te krijgen hoe je het moet doen.
http://rubriek.nl/life/kaarsen-maken/

als je een keer dieper wilt brainstormen gil je maar, kan evt via facetime of skype ook nog...

kus Annemarieke

Gertrude

Hallo Lieve Noy, wat ben je weer goed bezig. Laat me weten of ik je iets kan sturen. Kaatje kan best wat materiaal sponseren. Kus Gertrude

Gertrude

Ik heb de foto's eens goed bekeken. Van dat borduurwerk kun je lavendelzakjes maken.
Groeit er lavendel daar? Zo niet kunnen we ze hier vullen.
kus

Pepijn

Hoi Noy, goed om van je te horen, laat maar weten waar ik je mee kan helpen.

Geweldig dat je weer zo op je plek bent, geniet ervan.
Dikke kus, Pepijn

Miran

Mooi Noy... flow ze

Igua

Hey Noy, wat supergaaf om te lezen! Blij dat t je voor de wind gaat. Ik wens je een mooie tijd toe!

Melissa

Hoi Noy,

Klinkt goed! Je bent goed bezig en zo te lezen geniet je er ook echt van! Heel veel groetjes van ons!

xXx

Bernice

in je element weer zijn, wat fijn!

Looking forward to your next story :)

Rick

heerlijk verhaal leuk dat je weer in je element zit met al die kinderen om je heen je bent precies op je plek succes met al het goede werk dat je daar verricht groetjes van mij xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!