Sekrepatu.reismee.nl

Switi Sranan (Het mooie Suriname)

Stage
Met mijn twee eindproducten gaat het de goede kant op! Ik heb de training en het instructieboek ervoor bijna af. Ik heb de dansschool waar ik salsalessen volg geholpen op de sport- en recreatiebeurs. Zo kon ik weer even met kinderen of jongeren in contact komen en wellicht een filmpje maken van de Zumbales. Ik heb veel foto's gemaakt en gefilmd, maar het filmpjes is helaas te druk, ik wilde het gebruiken als onderdeel van de training. Zo kunnen kinderen een zumbales meevolgen als ik het filmpje afdraai in de klas tijdens de training.. Maar nu heb ik afgesproken bij een andere dansschool om tijdens de kinder salsa-les een nummer te filmen. Die ga ik dan gebruiken voor de training, in plaats van een Zumbafilmpje.

Vlindertuin/ Margaritas
Vorige keer was mijn hele verhaal weg..maar daarin had ik ook opgeschreven dat ik bij de vlindertuin ben gaan werken. Maandag is mijn vaste dag daar. De eigenaresse was wanhopig op zoek naar structuur in het winkeltje. Zowel voor het magazijn, het personeel en de producten in de winkel en dankzij mijn moeder die zo mooi over me kan opscheppen, werk ik nu daar. Het lukt al aardig, ook al gaat het met een Surinaams tempo.
Ook werk ik nog in Margaritas. Ik kan nu steeds beter poolen en ken nu al veel vaste klanten en hun verhalen. Laatst hebben ik en Janice erg veel fooi gekregen van een groepje Amerikanen, waarvan er 1 bijna zat te huilen aan de bar tijdens het vertellen van zijn levensverhaal..Toch wel handig die gespreksvoerings- vakken van school. Ook in de bar oefen ik gewoon!

Jagen
Afgelopen weekend ben ik op trip geweest met een groepje waar ik de laatste tijd veel mee optrek. Zij wonen allemaal bij elkaar in huis en van 1 jongen waren zijn 2 broers op bezoek gekomen. We gingen op jeeptour de jungle in, bezochten een houtconcessie, gingen jagen en uiteraard slapen in de hangmat. Zie foto's van het jagen..het was ontzettend spannend want we deden het in de nacht, onder een waanzinnige sterrenhemel. Aarde donker en heel stil liepen we achter de jager aan, totdat we een enorm harde knal hoorden. Dan renden we naar hem toe en zagen we wat de catch was..morgen eten we met zijn allen bij ons thuis op wat we hadden gevangen. Ik mocht de volgende dag tijdens het zwemmen bij een kreek, ook even schieten :-) Wat VET is dat!!

Verder ben ik ondertussen aan het kijken of ik mijn vader in Ecuador kan bezoeken voor een week. Het is alleen heel erg duur en ik moet 3x overstappen. Of het gaat lukken weet ik nog niet.

En december is op komst...iedereen hier heeft het erover-dat ik niet weet wat ik ga meemaken..! Een heleboel gezelligheid, gekheid en een maand om nooit meer te vergeten. Ik kan niet wachten!! Ben nu al zo gelukkig, kan het nog meer..??




Reacties

Reacties

Bianca

wat een mooie laatste zin :D

Super fijn om te lezen dat het zo goed gaat meis. En die geweldige camera komt ook duidelijk van pas. geniet er lekker van en geniet van je vangst vanavond!

dikke knuffel vanaf hier

Pepijn

Hee Noy,

Inderdaad goed om te lezen dat je het zo naar je zin hebt.

Wij genieten van jouw verhalen en foto's, tot de volgende keer vanuit een grijs en koud Nederland.

Bernice

Inderdaad een mooie laatste zin :)

Keep enjoying yourself over there!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!