Sekrepatu.reismee.nl

Jungle Book 2.

Afgelopen weekend ben ik weer naar de jungle geweest. Dit keer naar de Raleighvallen en de Voltzberg. Jan en Huisbaas hebben samen een Tour bedrijf en hadden sinds afgelopen week een eigen korjaal )de uitgeholde boomstam/boot). Deze moest worden getest en daarom konden we mee voor een lager prijs dan normaal. Rosa bleef thuis, Phylicia en Jessie uit ht huis gingen wel mee. Verder bestond de groep nog uit een broer-zus, een leuk stel die achteraf collega´s bleken te zijn en samen in de gevangenis werken, en meer stagiaires maar zowel jongens als meiden. We waren met zijn twaalven en Huisbaas en Jan waren mee naar Fungu Island, waar we verbleven. Ook Jan zijn vriendin die een geweldige kokkin was het hele weekend en Jan´s dochtertje van 4,Zoe.
Ik heb in een hangmat geslapen, apen gezien, veel gezwommen, de mega~stijle Voltzberg beklommen en vooral erg gelachen op deze tour!! Het was ook leuk om weer een kindje om me heen te hebben want ik mis alle kleine kinderen die ik thuis om me heen heb wel. Zoe zorgde ervoor dat het al snel gezellig was in de bus of boot en klom bij iedereen op schoot. We moesten van haar liedjes zingen en meeklappen en voor de rest van de tour domineerde ze ons met haar schattigheid en geweldig leuke vragen.
De vriendin van Jan, Jennifer, komt uit een klein marron dorp waar we van bus naar korjaal overstapten. Ze liet ons dat dorpje eerst zien voordat we vertrokken. De marrondorpen zijn ontstaan door de slaven die gevlucht zijn in het diepe bos. Vandaag de dag kun je ze zien vanaf het water, vroeger natuurlijk niet, ze hebben nu zelfs een naambord opgehangen die je kunt zien vanaf het water (enige manier om er te komen, dat is de entree). Openlijk baden ze in de rivier en zwaaien ze naar je. Deze dorpelingen kunnen Nederlands en hebben ook elk hun eigen taal. Ze leven in kleine huisjes en de jeugd vertrekt naar Paramaribo wanneer ze naar de middelbare school gaan. Ook zij heben allemaal een Black Berry hier en zijn verslaafd aan pingen.

Tot snel weer!

Noy

p.s. aan Lucia;
Van de krokodil heb ik geen foto kunnen maken omdat het te donker was. En de foto van de brulaap krijg je te zien als ik thuis ben. Heb nu nieuwe foto´s van apen.X

Reacties

Reacties

Pepijn

Ha die Noy,

Meid wat een leuke dingen maak je mee en ook de foto's zijn weer schitterend. Je schrijft echt heel leuk.

Was een paar dagen in Gorinchem bij Jantine zonder internet, wel heerlijk rustig.

Ik hoop snel weer van je te horen, toi, toi,

xPepijn.

Miran

Ha lief mens,

Wel goed dat het grote werken nog niet begonnen is.
Kun je goed beeld krijgen van het land, de geschiedenis en t ritme van het leven.
Zal je straks helpen met je stage. Is een goeie keuze geweest om hier je kamer te huren. De huisbaas doet veel moeite om jullie op weg te helpen en mooie ervaringen te delen.

Wat n geluk voor ons dat er heel veel apen waren.
Vanavond kijk ik met Luuzje Luuz en Meisje Mirle naar je foto's.
Vorige keer herkende Mirle je echt..wel tof..zal kijken of ik er nu een filmpje van kan maken, app ik het naar je.

Onze dierentuin doet het ook goed. De 5 konijnen kinderen hebben inmiddels de tuin ontdekt.
Erg grappig, dat gehups en gespring. Papa konijn is nu geholpen. Is beetje sneu eerste dagen liep die echt niet vlot.
Mama konijn groeit..we vrezen dat een tweede nest op komst is. Dat we net te laat waren met de operatie.

Op mijn werk is het weer even rustig. Ben wel aan het solliciteren en rondkijken.
Lennaert heeft het honkballen weer opgepakt. Zal je de details van spierpijn besparen.hihihi.

En is er nog wat schoons Nederlands nieuws te melden.
Verkiezingen waren saai en is wel makkelijk een kabinet te vormen..geen pvv dat scheelt een hoop
En hoop doet leven.
In rotjeknor is er weinig nieuws wat je niet missen kan.
Feyenoord en Sparta verloren allebei dit weekend..tsja als je van voetbal houdt kan dat zeer doen.
Verder deden de zaal handballers het enorm goed..

Oja en ik zit op linked in..jeetje wat is dat wennen zeg.
Zal er ooit de meerwaarde wel van inzien denk ik.

Dikke kus van ons.
LMLM

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!