Sekrepatu.reismee.nl

White sand Beach

Ik ben nu al bijna een week op het eiland Koh Chang. Ik slaap in een simpel bungalowtje aan zee. Ik kan de zee in mijn bed horen dus sinds ik hier ben slaap ik goed! De eigenaar van de hutjes isde Nederlandse Mitchel. Hij heeft drie jaar geleden 10 van die hutjes gekocht en woont sindsdien op Koh Chang aan White sand Beach.
Het is nu laagseizoen hier, dus ik betaal nu voor de hut de halve prijs, 400 Bath. Dat is zo'n 8 euro, maar in het hoogseizoen zijn de hutjes 750 Bath. Alle kamers/hutjes in Thailand zijn voorzien van een tweepersoonsbed, of twee aparte bedden. Als je dus met zijn tweeen bent, blijft de prijs hetzelfde, en betaal je er dus de helft van! Voor mij heeft het dus zin om iets goedkoops te zoeken, en is 400 Bath perfect. Tenzij ik iemand vind om de kamer mee te delen, wat ook veel gebeurd als je backpackt om de kosten uit te sparen, dan zoek je iets luxers met bijvoorbeeldeen douche met warm water en airco. Maar mijn hut heb ik nu alleen,ik heb zelfs zo nu en dan warm water, het is ophet strand en ik heb een ventilator.Zo warm is het op dit eiland nuniet, dus ik heb het helemaal goed voor elkaar zo!!
De twee Nederlandse meiden zitten in een wat luxer resort, omdat ze meer te besteden hebben samen. Het is twee plekken verderop en als het vloed is, moet ik over een krakkemikkig bruggetje ernaartoe lopen, anders wordt je tegen de rots aan gespoeld.
We zien elkaar elke dag en het is super gezellig!

We waren met zijn drieen naar de olifanten geweest en mochten erop rijden! Ook konden we met ze zwemmen en mochten we ze aan het eind van de dag banaantjes voeren. Mijn olifant was erg stout en had tijdens de rit al erge honger. Ze week constant van het pad af om stiekem wat te eten te pakken onderweg. Mijn Thaise olifantenchauffeur zat op d'r hoofd en schreeuwde orders dat ze ermee moest ophouden. Ik zat net boven hem, op de rug in zo'n toeristenbakje. Ik kon er wel om lachen! Als je honger hebt, ga je toch gewoon eten..? Af en toe sprong hij van het hoofd af en nam mijn camera om foto's te maken. Hij had hem in een stand gezet waarbij je snel heel veel foto's achter elkaar kan maken. Hij klikte als een idioot de hele dag door, en deed dan net alsof hij een mittraieur in z'n handen had. Ik moest de hele tijd kijken en ook Amerens en Petra, een olifant verder, konden ook hun lachspieren niet meer in de juiste positie houden aan het eind van de dag. Sjonge jonge...

De volgende dag ben ik alleen naar Lonely beach gegaan, om te kijken of het daar leuk was. Het stond erom bekend dat er veel jonge mensen waren, feestjes, en gewoon leuk leuk leuk! Nou, ik weet niet waar iedereen het over heeft, ik denk het hoogseizoen, want er was helemaal niks!! Ik werd door de taxi afgezet en een pad opgestuurd wat ik moest aflopen.Onderweg waren er allemaal gesloten winkeltjes enaan het eind was het strand met grote zwarte stenen. Nou, ikmaar weer terug, beetje teleurgesteld...Het wasrond twaalven in de ochtend en er was een schattig tentje aan het begin van de straat open. Daar heb ik ontbeten en ben weerterug gegaannaar Whitesand beach.
Later op de dag ben ik naar de grootste waterval gegaan van het eiland; de Khlong Plu'. Het was welklauteren, maar dan heb je ook wat! Ik heb er lekker in gezwommen en het water was zo vers dat je het kon drinken. Super!!
s' avonds zou ik met de meiden gaan eten, maar Mitchel was jarig en maakte een grote barbecue klaar voor zijn personeel. Ik zat buiten mijn boekje te lezen en hij heeft me toen uitgenodigd voor het eten. Alles was er! Grote garnalen, St. jakobsschelpen, zeebaars, inktvis, curry's, salades, noem het maar op...Toen zat ik daar, tussen de Thaien en twee Nederlandse mannen, die ook allemaal tenten hadden op het eiland. Een ervan is Nico uit Amsterdam en heeft een aantal bars met ladyboys. 's Avonds ben ik daar met de meiden heengegaan en hebben we ons stuk gelachen met die chicks!! Wat een verhalen, en hoe ze zich gedragen!! Nico gaat er een boek over schrijven en ik kan niet wachten tot het uit is!

Ik wilde eigenlijk heel graag duiken, waar ik nu ben. Maar omdat het elke dag wel even regent, is het zict onder water niet zo goed en niet ver vooruit. Daarom besloot ik dan maar eerstmet snorkelboot mee te gaan. Zo kon ik ook kijken of het onderwaterleven wel vernieuwend was. Ben toch al best verwend met dat duiken! Ik werdt netjes opgehaald om 8uur 's ochtends. De auto was al best vol, en we reden naar de pier aan het zuiden van het eiland, Bang Bao. daar stapten we op de boot en na zo'n 2 uur kwamen we aan bij het eerste eiland waar we eraf konden om te snorkelen. De crew bestond uit Superman 1,2,3,4 en 5! Ze wilden hun namen niet zeggen, dus het was de hele dag superman..Superman 1 had een beetje de leiding en deelde voor vertrek op de boot al zeeziekpillen uit. Er waren inderdaad hoge golven en toen de zakjes werden uitgedeeld, heb ik mijn muziek opgezet en me afgezonderd van de menigte. Ik kon prima tegen het geschommel, maar niet tegen de geluiden en bleke gezichten, en de 'nog' doorzichtige plastic zakjes, die ze angstig voor hun mond hielden. Na 1,5 uur kwam Superman 2 langs met een klein bordje met limoenstukjes en daarnaast zout. Dat moest je dippen en eten. Ik snapte de combinatie niet, maar dacht, waarom niet? En ook ik stopte het in mijn mond. Ik verging van het zuur..het was een mooie foto geweest, dat weet ik zeker! En toen ik het had doorgeslikt besefte ook ik me dat ik misschien toch wel een beetje misselijk was, daarvoor. Het was ineens weer stabiel.
De boot ging gedurende de dag langs 4 eilanden, waaronder Koh Rang. Deze staat bekend als een van de beste duikspots van Thailand. En ik moet zeggen het was zeker niet verkeerd!! Op de boot waren vooral families en stelletjes.Er was niemand van mijn leeftijd en/of ook alleen op de boot.Dus de crew van jonge Thaise jonges had zich voorgenomen zich te ontfermen over mij. Ik had nergens om gevraagd, maar ze namen me om de beurt mee op snorkeltocht. Ze lieten me alle coole dingen onder water zien, en haalden allemaal schelpen naar boven, zeekomkommers, lieten annemonen en mosselen dichtklappen en lieten het me weten als ze een aparte vis of krab zagen. Ze kenden de wateren goed, dus ik was wel blij met die onder water gidsen! Ze namen stukjes witbrood mee en als je dat dan in je hand houd, komen er 100en kleine gekleurde visjes om je heen. Ze happen naar het brood en zwemmen om je heen. Het was een superdag en ik heb meer gezien dan wie dan ook!!

Verder heb ik denk ik gister de moeilijkste beslissing van mijn reis, zo niet, in mijn leven gemaakt. En dat was dat ik die dag niets zou doen. Ik had niet gedacht dat ik dat ooit kon bedenken uberhaupt, maar ik heb het zelfs uitgevoerd! Mijn leven bestaat uit elke dag iets nuttigs of iets leuks doen, en daar sta ik vroeg voor op. Anders is het zonde van de dag. Gisterbedacht ik me dat het zonde zou zijn omnaar huis te gaan en mijn boek niet uit te hebben. Dus ik ben nu al een heel eind, met mijn megacoole book' Shantaram'! Ik vind het een mijlpaal, maar weet niet of ik het nog eens kan doen..Heb voor vandaag zelfs plannen gemaakt voor Petra en Amerens :-). Ze moeten, en willen gelukkig ook, mee naar dat haventje Bang Bao, waar ik op de snorkelboot ging. Het is een oud vissersdorpje waar je allemaal leuke winkeltjes hebt en visrestaurantjes. Daarna gaan we naar de Nature bar, waar de supermannen van de boot, fireshows gaan geven.

De meeste Thaien hebben meerdere baantjes en werken erg hard. Ze werken in het laagseizoen zo'n 12 uur op een dag, in het hoogseizoen 15 a 16 uur, zowiezo 7 dagen in de week..Veel mensen moeten hunfamilie onderhouden. Ze komen danuit dorpen en werken in de steden. Het geld sturen ze op naar hun ouders, omdat ze anders echt niks hebben.Ze eten weinig, de kinderen hebben weinig, maar iedereen lijkt gelukkig zo. Er zijn geen bedelende kinderen hier op straat en dat maakt ook mij erg gelukkig!!

De foto's ga ik thuis erop zetten, het lukt hier niet goed!
En ik vind het leuk dat julliehier terugschrijven!! Hoorde dat het best regent in NL!

X

Reacties

Reacties

rowan

Haha super lastig he dagje niks doen :p
Klinkt nog steeds allemaal errug leuk!
Nog een paar dagen toch?
Geniet ervan!

dorit

het heeft hier afgelopen di. zo hard geregend en gewaaid dat er bomen omwoeien, ik heb Lala gevraagd om me naar werk te brengen en een lieve broeder br8 me thuis, te erg. Ook de dagen erna hangen de donkere wolken boven t land. Ik zit te denken om nog ff een weekje op te krassen met Lala, als ze dat wil. Er zijn genoeg aanbiedingen.

Erg leuk wat je schrijft, dat van die visjes en dat brood (her)ken ik. Ik heb nog wel een goeie duiktip, Bonaire... & daar gaan we dan samen heen ;)
Ik neem aan dat je al gelezen hebt dat ' soepkip' een andere naam voor Johanny is, hihi. Ik kom dus met Lala en Johanny. Dikke kus, travel safely xxxxx

Yon

Lieve Noy!!
Wat een heerlijk verhaal weer, lijkt me echt helemaal
perfect zon hutje op t strand waar je de zee hoort! Ik denk
dat ik me dat komende dagen ook maar ga inbeelden!
Klinkt echt supergoed allemaal! Hier regent t en lijkt t wel herfst,
een hele dag niets doen is hier dus niet zo moeilijk!
Nou babe geniet er lekker van!!

Xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!