Sekrepatu.reismee.nl

Israeli party & Chang chang chang!

Op het stand in Koh Phi Phi barst het 's Avonds los. En ik ga je vertellen en hoe!!

Ik had afgesproken met de twee israeliers om uit te gaan. In het Hebreeuws hebben alle namen een betekenis; Een van de tweeheette Idan- wat ijstijd betekend.En de ander heetteTal- ochtend dauw. Ik zat nog aan de antibiothica dus had me voorgenomen maar 1 bucket te drinken. We haalden alle drie een bucket voor onszelf en liepen het stand op. We gingen zitten aan een tafeltje bij de 'Stones bar' want die leek de beste firedancing shows te hebben. Om 10 uur begon het spektakel. vier Thaien wisselden elkaar af met ongelooflijk mooie stunts met vuurstokken en poi-touwen met ballen van vuur- die ze in de lucht slingerden, om en onder hun benen/voeten/armen, om hun hoofd. Het was geweldig!!! Ze stonden op elkaar als acrobaten, vlogen door de lucht heen en gooiden de vuurstokken over..Ontzettend cool in het donker, aan het strand, met je bucketje.
Na een uur was het voorbij en kon je op het verhoginkje waar de show was geweest, op dansen. Het was van beton, zo'n 10x 6 meter en de Ochtenddauw sjeesde er meeten met 3 andere toeristen naartoe. Hij hield het niet meer. De muziek was namelijk oz ontzettend goed, dat we aan de tafel al met moeite stil konden blijven zitten. Maar mijn bucket was nog halfvol, dus ik wachtte even, samen met de Ijstijd.
Na zo'n drie kwartier stonden ook wij op het betonnen vloertje, uit ons dak te gaan. Er was een goede sfeer, zelfs het Thaise personeel achter de bar ging uit hun dak!

Ik moet zeggen dat ik half met schaamte en half met trots de avond het doorgebracht. Dat kwam door de Israeliers, die ZO ontzettend keihard aan het ''dansen'' waren, dat ik me er soms voor schaamde. De Ijstijd rolde als een krolse hamster in een hamsterbal over het kleine vloertje heen! De hele avond kroop die balom me heen en tegen andere mensen aan botste hij en had niks door..Hij genoot als een baby in een warm badje.
Als ik geiriteerde blikken van mensen zag zeiikzo af en toe; ja, ze komen net uit het leger, snap je..? ;-) Want met de Ochtenddauw ging het er niet veel beter aan toe.Hij liep tussen de mensen door, bijna over ze heen en riep tegen iedereen 'my friend'. Als hij danste op het betonnen vloertje, nam hij 3/4e in beslag.
Nou zullen jullie wel benieuwd zijn welk deel in me dan toch trots maakt. Nou: Ze genoten zo intens en gaven er niets om hoe anderen over hun dachten. Ze lette niet op andere mensen, gingen voor hun eigen plezier en hadden dit dan ook! Ik heb dit al eerder gezien als ik met mijn nichten of neven in Israel uitging. Ze beleven het anders. Voor zichzelf en niet door gezien en gezien te worden, zoals vaak in Nederland.

De volgende ochtend ben ik van Phi Phi afgegaan, weer naar Krabi toe. Op de boot (waarbij ik dacht dat ie zou omkiepen door de hoge golven) leerde ik twee Nederlandse meiden kennen, die eigenlijk naar Koh Lanta wilden gaan. Toen ik ze vertelde dat ikvia Bangkok onderweg was naar Koh Chang, wilden ze dat ook. En daar zit ik nu, met ze, op Koh Chang!! Ze hebben hun vliegticket om kunnen boeken. En ik ben ook met het vliegtuig vanuit Krabi, naar Bangkok gegaan. Ik had geen zin meer in die busrit van 15 uur waarbij je 4x moet overstappen op een ander busje en je ticket ook 4x moet verruilen voor een sticker of nieuw ticket. De vlucht duurde 1,5 uur en we sliepen in mijn favoriete plek; de Secret Garden, voor 600 bath(12 euro). Als je dan met z'n 2en bent, dan is dat gedeeld door twee!

Koh Chang (eiland olifant) bestaat voor 75% uit regenwoud. Ze hebben vijf watervallen en een aantal olifantenkampen. We kwamen gister hier aan, en de meiden wilden een wat luxere kamer, voor 10 euro p.p. en ik vond een simpel hutje aan zee voor 8 euro.
Duswat iknuga doen is; de taxi pakken naar de olifantjes!!

X

Reacties

Reacties

yael

Hi Noy,
een kleine correctie; Idan betekent 'Tijdperk' over het algemeen. het siert je wel, zo ruimdenkend en begripvol zijn voor de Israëliërs...
veel plezier en geef een olifant een aai van mij!

Frank

Mooie verhalen, je beleefd heel veel zo te lezen! Wanneer komt het boek "Noy's Wonderbaarlijke reizen'' uit?;)

Fiorella

Noytje!!!

Leuk je verhalen, en leuke manier van schrijven!! Ik zat echt iin je verhaal over feestende israeliers, kon bijna de sfeer proeven.

Tot heel gauw, dinsdag ben ik terug. Wanneer kom jij?

Kus vanuit Korsou ;)

Fi

Pepijn

He die Noy,

Wat een leuke dingen maak je weer mee, ik geniet van de verhalen, ben zelf ook in Koh Chang geweest. Blijf schrijven zodat wij, de achterblijvers in een heel nat Nederland, een Thais gloedje meekrijgen. xPepijn.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!